Søg
Close this search box.

Refundering & Returnering

Ombytning

Passede størrelsen ikke? Vi giver 14 dages fuld byttegaranti på ikke-personliggjorte produkter. For at få ombyttet til anden størrelse, skal dette meldes til kontakt@personligegaver.dk inden varerne sendes retur. Du betaler selv fragten retur til os, samt fragten for en ny forsendelse. Vi kan være behjælpelige med pakkelabels mod betaling. 

Fortrydelsesret

Der gives 14 dages fuld returret på ikke-personliggjorte varer købt i vores webshop. Perioden regnes fra den dag, hvor du modtager varen. Meddelelse om at du ønsker at gøre brug af din fortrydelsesret skal gives pr. mail på kontakt@personligegaver.dk. I meddelelsen skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret. Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen, uden samtidig at give tydelig meddelelse herom.

Følgende varetyper indgår ikke i fortrydelsesretten: Personliggjorte varer . Altså varer som er fremstillet efter forbrugerens specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg, som f.eks. varer med graveringer eller f.eks. krus og tekstiler med påtrykt navn. 

Reklamationsret

Der givers 2 års reklamationsret i henhold til købeloven. Vores reklamationsret gælder for fejl i materiale og/eller fabrikation. 

Vil vi altid og i nævnte rækkefølge prioritere at: 

1) få varen repareret
2) får varen ombyttet
3) give dig pengene retur eller afslag i prisen – afhængig af den konkrete situation.

 

Reklamationsretten gælder ikke fejl eller skader begået ved forkert håndtering af produktet/ydelsen. 

Du skal reklamere i ”rimelig tid” efter du har opdaget manglen/fejlen. 

Personligegaver.dk vil dækker i reklamationssager altid returneringsomkostninger – dog kun indenfor Danmarks grænser. 

Returnering

Du skal sende din ordre retur uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, at du har gjort brug af din fortrydelsesret. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med returnering. Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket ordentlig ind.

Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering og til vi har modtaget den retur.

Ved returnering sendes produktet forsvarligt indpakket til:

 

Personligegaver.dk
Silkeborgvej 40
8653 Them

 

Der modtages ikke forsendelser pr. efterkrav.

Varens stand ved returnering

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, hvorpå den fungerer. Du kan med andre ord prøve varen, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.

Hvis varen er prøvet udover, det ovenfor beskrevet, betragtes den som brugt. Hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi på modtagelsestidspunktet af returneringen.

For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså afprøve varen uden egentlig at tage den i brug.

Tilbagebetaling

Fortryder du dit køb, får du naturligvis det beløb du har indbetalt til os retur, fratrukket udgiften til forsendelse. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet. Tilbagebetaling gennemføres med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, med mindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.

 

Oplysning om klagemuligheder

En klage over en vare eller tjenesteydelse købt hos os kan indgives til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby. Du kan klage til Center for Klageløsning via www.forbrug.dk.

EU-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives her – http://ec.europa.eu/odr. Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mail kontakt@personligegaver.dk

Enhver tvist vedr. ovenstående der ikke på anden vis kan afhjælpes afgøres ved dansk ret. 

 

Se vores Handelsbetingelser ved at klikke her.